Klacht

Inhoudelijke klacht

Heb je een klacht over ons of onze zorg? blijf er niet meer rondlopen!

  • Bespreek je klacht met je verloskundige

Het is belangrijk dat jij (en je partner) je goed voelt bij ons als verloskundigen want zwanger zijn is al spannend genoeg. We doen er alles aan om jou en je zwangerschap goed te begeleiden. Zit je met vragen, met twijfels of ben je ergens ontevreden over, vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. We praten we er dan samen over en proberen er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen, je geruststellen of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt.

We maken hiervoor graag een aparte afspraak met jou. Dan hebben we rustig de tijd om te praten. Als je het lastig vindt om het gesprek te voeren, kan je iemand die je vertrouwt meenemen naar dit gesprek.

  • Schakel een klachtenfunctionaris in

Wil je meer weten over jouw rechten, wil je advies, jouw klacht eerst met iemand anders bespreken of vind je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig. Zij bespreken met jou waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met jouw klacht. Zij adviseren je wat je kunt doen, helpen je ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan jou en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Contact met de klachtenfunctionaris

Neem contact op met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl

De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, jouw klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang je van ons bericht wat we hebben gedaan met jouw klacht.

Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uitkomt kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of jouw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

Kijk voor meer informatie op de website van de Geschilleninstantie Verloskunde.